fredag 18 maj 2012

Äsch jag kör en lista!

Namn: Lina-Marie Lundqvist
Ålder: 24, men fyller 25 den 1 juni... åhh fy sjutton där kom ångestern igen! 25?! Det är ju tant?! När fasen hände detta? Tänk den 2 juni så är jag närmre 30 än 20 *hyperventilerar*
Längd: 180cm
Skostorlek: 41
Född: Torsås
Bor: Söder om Kalmar
Gör just nu: Äter en morot just nu för att munnen min vill bara tugga hela tiden fast magen säger att den är helt okej. Jäkla mun. Annars är jag föräldraledig med mina små troll, en kravallunge på 2år som kan skrämma livet hur de flesta och en liten fisdoftande 3månaders bebis som älskar att smutta på sina händer så högt att mamma får höja tv:n på kvällen!
Vad är du rädd för: Oj massor! Att dö, att barnen ska dö/skadas/mobbas med mera, att Jacke ska dö, spindlar, eld, katastrof bajsblöjor, att datorn ska gå sönder med alla barnbilderna äsch jag är nog baske mig rädd för det mesta!
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Att jag är en planerare! Då blir saker gjorda... så fort jag skrivit klart min lista vill säga!
Det roligaste jobbet du haft: Att vara mammaledig, för att städa skithus, personlig assistent och McDonalds biträde är verkligen ingen hitt... ever.
När tog du ditt körkort:Körde mycket med svärfar polisen och även med en helt otroligt galen trafikskolelärare i Nybro som kunde få för sig att skrika PANG ashögt när jag ska pasera nått trångt eller pakera bara för att se hur jag skulle reagera. Och slå i taket och skrika ÄÄÄÄÄLG på landsvägarna... Tokfan :P
När grät du senast: Förra veckan när barnen skrek och jag behövde akut gå på toa.
När skrattade du senast: Idag när min lilla skrutta kom med mina amningsinlägg under tröjan.
Vem åkte du bil med sist:Min man, han kör jämt för annars kommer vi inte fram enligt honom. Men jag kan väl inte rå för att mitt lokalsinne är lika med noll och att jag är lite rädd för dem som kör på vägen. Jag menar det är ju bara jag som är vettig förare i den här kommunen!
Vad köpte du när du drog ditt kort senast? Mat...
Vem åt du mat med sist: Frukost med barnen, Jacke jobbade så då fick det bli en härlig grötfrulle med ungarna.
Vem sov du hos sist:Johan och sara tror jag...
Vem sov hos dig sist: Mannen (krille) kan jag tänka mig. 
Vad var du rädd för när du var liten: Räven!
Vad ville du, som liten, bli när du blev stor: Polis. Sedan skaffade jag mc-kort!
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: Oj hmm 10?
Värsta smärtan du råkat ut för:Förlossningarna! Alla gånger finns inget som slår det!
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv:Min familj, mina vänner, färdiga projekt i huset och glass!
Något som gjort dig riktigt förbannad: Min familj, vänner, ofärdiga projekt i huset och fettet runt magen!
Dold talang: Mina dödliga fisar.
Vad finns oftast i din handväska: Handväska? Eller menar ni ryggsäcken med nappar, välling, blöjor, plånbok, tops,  kläder, kex, russin, snorpapper med mera???
Har du någonsin tagit eller provat droger: Cigg och alkohol typ.
Har du piercing eller tatuering: Både och! Eller inte piercing längre för den blev tokful när jag var gravid, men hålet är kvar.
Vilket är ditt favoritplagg:Åhh min one piece!
Ord du använder för mycket: Nej, men åhh, snälla snälla snälla?!
Vem litar du mest på i hela världen: Jack
Hur många barn vill du ha när du blir stor:Två räcker gott och väl men kan nog bli foster mamma när barnen är lite äldre.
Favoritgodis:Choklad i alla dess former!
Vem ser du upp till:Mina underbara mammavänner! De kan alltid hjälpa en när man inte fattar hur man ska överleva vissa dagar!

2 kommentarer:

  1. Men gumman, de var ju förra midsommar som ni sov hos oss!! Ni är verkligen hemmakära ni två!
    Jag snor den här listan av dig, orkar dock inte fylla i den ikväll :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju skriva: TANT???!!! Tack för den! :P

      Radera